12:27
«НА СЛОВО» КРАЩЕ НЕ ВІРИТИ
Перше, що необхідно зробити, це протягом 30 днів з дня ДТП подати заяву про страхове відшкодування. Якщо у компанію вже подано заяву від винуватця ДТП, все одно її продублюйте. Якщо виникнуть труднощі з оформленням заяви, зверніться до юриста, який її належно оформить та роз’яснить усі нюанси а також несподіванки, з якими Ви можете зіштовхнутися, тобто він забезпечить вас усією необхідною інформацією. А як відомо: хто проінформований, той і озброєний.04b.jpeg
Особа, якій подається заява про страхове відшкодування, зобов’язана надавати консультаційну допомогу заявнику під час складання заяви і на вимогу заявника повинна ознайомити його з відповідними нормативно-правовими актами, порядком обчислення страхового відшкодування (регламентної виплати) та документами, на підставі яких оцінено розмір заподіяної шкоди. А тому не соромтеся свого невігластва у юридичних поняттях та термінах й сміливо отримуйте безкоштовну консультацію від працівника страхової компанії, яку його зобов’язав (!) надавати наш передбачливий закон. 
Отже, зберіть усі необхідні документи й зверніться у страхову компанію. Ваші взаємини з даною організацією оформляйте виключно у паперовому вигляді, не варто вступати в листування по електронній пошті та вважати телефонні переговори гарантією правди й справедливості.  Не варто вірити «на слово» працівникам страхової компанії, адже в її інтересах сплатити Вам якомога менше відшкодування, або ж зовсім нічого не виплатити. Тобто всі документи, заяви, які ви робите, обов'язково здавайте під розпис, реєструйте і залишайте у себе їх копії. Обов'язково ставте відмітку про дату прийняття. В іншому випадку, в майбутньому вам буде важко довести власну правоту. 
Я маю на увазі приблизно таку ситуацію: закінчився розгляд цивільної або кримінальної справи, судове рішення набрало законної сили, застрахована особа принесла у страхову компанію копію вироку, віддала його тітці, або дядькові, «що сидів за цим столом», і задоволена собою чекає на страхове відшкодування… І так чекає декілька місяців, потім приходить, а йому кажуть: не бачили ми Вашого документа. І йде людина як обпльована ще раз збирати документи, а працівники страхової компанії хіхікають у слід... 
Аби уникнути таких ситуацій, повторю ще раз, не віддавайте страховикам жодного документа (!) без документального оформлення такої передачі. Даєте заяву - робіть копію. Нехай на ній відповідальна особа страхової компанії розпишеться, що отримала. Якщо до заяви додаються додатки, вони повинні бути зазначені у заяві, а відповідальна особа має розписатися, що вона отримала заяву з додатками. Не вірте доброзичливості й лагідності працівників страхових компаній. Їх вчать такими бути, але дуже часто також вчать і дурити людей. Власники страхових компаній «живуть» не для того, щоб виплачувати страхові відшкодування, а для того, щоб отримувати від вас кошти й намагатися більшість з них залишити на власні потреби. На жаль, страховий бізнес в Україні похизуватися порядністю поки що не може і в більшості випадків страховики роблять все, щоб затягнути виплати або взагалі уникнути їх. 
Протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення по заяві страховик (МТСБУ) зобов’язаний направити заявнику письмове повідомлення про прийняте рішення. Якщо немає можливості всі документи передати особисто, скористайтеся поштою. Відішліть документи рекомендованим листом з повідомленням, але обов'язково зробіть опис всіх доданих довідок, заяв тощо. 
1000.jpgВиплата страхового відшкодування (регламентна виплата) здійснюється безпосередньо потерпілому (іншій особі, яка має право на отримання відшкодування) або погодженим з ним особам, які надають послуги з ремонту пошкодженого майна і сплатили страхове відшкодування за договором майнового страхування (крім регламентної виплати, передбаченої підпунктом «а» пункту 41.1 статті 41 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»), лікування потерпілих та інші послуги, пов’язані з відшкодуванням збитків. ЯКЩО СТРАХОВИК ЗАТЯГУЄ З ОГЛЯДОМ АВТОМОБІЛЯ 
Так, бувають і такі випадки. Страховикам на руку «затягувати» з оглядом автомобіля, щоб відтягнути процес виплати компенсації. Як діяти? Напишіть і зареєструйте заяву на огляд вашого автомобіля, в якому вкажіть місцезнаходження автомобіля, ваші контактні телефони. Відповідно до закону, представники страховика повинні самі організувати огляд пошкодженого транспорту. У ваші обов'язки доставка автомобіля для оцінки збитку не входить. Це має зробити страхова компанія. Збережіть автомобіль у тому стані, в якому він виявився в результаті аварії. 
Якщо протягом семи робочих днів страхова компанія не оглянула ваш автомобіль, зверніться до незалежного експерта. Тоді компанія вже не зможе оскаржити його оцінку. Заява на огляд убезпечить вас від додаткових відвідувань компанії і захистить ваші інтереси. 
Залежно від результатів експертизи у страховій компанії отримайте довідку із зазначенням тих документів, які ви здавали 
працівникам компанії після ДТП. 
Ремонт автомобіля розпочинайте тільки після того, як проведена експертиза і винесена оцінка, а страхова компанія видала 
письмовий акт (саме письмовий акт, а не усну заяву), де вказала точну суму належної вам виплати. 
Виплата страхового відшкодування (регламентна виплата) здійснюється шляхом безготівкового розрахунку. За кожен день 
прострочення виплати страхового відшкодування (регламентної виплати) з вини страховика (МТСБУ) особі, яка має право на отримання такого відшкодування, сплачується пеня з розрахунку подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діє протягом періоду, за який нараховується пеня. 

ВІДМОВИТИ ТАКОЖ МОЖУТЬ 
Якщо після закінчення 15 днів з дня отримання останнього документа страховик не дав вам відповідь у встановленій формі, 
подавайте позовну заяву. Пам'ятайте, якщо страховик не виконує свої обов’язки у встановлений законом термін, ви маєте право отримати ще й додаткову компенсацію по пені за кожен день прострочення виплати плюс компенсацію згідно з індексом інфляції  та 3% річних (штраф від суми заборгованості), відповідно до Цивільного кодексу України. Судову претензію направте у страхову компанію, а її копії - у Союз Автострахувальників і МТСБУ. Такі дії допомагають вирішити Auto_money.jpgпитання позитивно. 
Підставою для відмови у здійсненні страхового відшкодування (регламентної виплати) є: 
* навмисні дії особи, відповідальність якої застрахована (страхувальника), водія транспортного засобу або потерпілого, спрямовані на настання страхового випадку. Зазначена норма не поширюється на осіб, дії яких пов’язані з виконанням ними 
громадянського чи службового обов’язку, вчинені у стані необхідної оборони (без перевищення її меж) або під час захисту майна, життя, здоров’я. Кваліфікація дій таких осіб встановлюється відповідно до закону; 
* вчинення водієм ТЗ, відповідальність якого застрахована, умисного злочину, що призвів до страхового випадку; 
* невиконання потерпілим або іншою особою, яка має право на отримання відшкодування, своїх обов’язків, визначених цим Законом, якщо це призвело до неможливості страховика (МТСБУ) встановити факт ДТП, причини та обставини її настання або розмір заподіяної шкоди; 
* неподання заяви про страхове відшкодування впродовж одного року, якщо шкода заподіяна майну потерпілого, і трьох років, якщо шкода заподіяна здоров’ю або життю потерпілого, з моменту скоєння ДТП; 
* одержання страхувальником повного відшкодування шкоди за договором майнового страхування від особи, яка її завдала. 
Незадовільне фінансове становище страховика (МТСБУ) не є підставою для відмови у здійсненні страхового відшкодування 
(регламентної виплати). 
Рішення страховика про відмову у здійсненні страхової виплати повідомляється страхувальнику у письмовій формі з обґрунтуванням причин відмови. Рішення страховика (МТСБУ) про здійснення або відмову у здійсненні страхового відшкодування (регламентної виплати) може бути оскаржено страхувальником чи особою, яка має право на відшкодування, у судовому порядку. 
Та найкраще вирішення даного питання – це кваліфікована юридична допомога. Вона не лише зекономить ваш час, а й нерви, оскільки ви передаєте вирішення проблеми у компетентні руки, які давно знають про все підводне каміння при отриманні страховки. 
Категорія: Страховка | Переглядів: 904 | Додав: Vovchuk | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]